Tuesday, March 8, 2011

Unifi oo Unifi..

-google-
Jumaat lepas TM datang pasang bendalah atas ni kat rumah..akhirnye 'cita-cita' encik suami tercapai gak walaupun tanpa 'redha' aku..huhuk..sebelum ni en suami pernah bincang nak pasang bendalah ni kat umah sbb katanye braodband dia dah reach limit dan slowwww gilerrr (katanye!)..bincang punye bincang  punye bincang, lastly aku 'putuskan' perbincangan dengan decision berikut:"tak yah pasang la abang..membazir aje..kat umah ni sape jugak pun yang layan menatang internet ni (menatang tu ayat aku dlm entry ni je..oopps takde aku sebut cenggitu ye..)..takkan nak suh afiq dan faqeh lak..so no..no..no..fullstop!..(kata aku!)".

Legaaaa sebab lepas 'perbincangan'judgment tempoh hari...soooo quiet bout that unifying..

aiyaaa...tup3 seminggu lepas raya cina ri tu en suami bagitau dia dah register unifi masa menunggu2 makanan siap kt Presint 9..bersorakkk dia (dalam hati!!)..aku pun ape lagi pot pet pot pet pot pet pot pet...sekejap lerrr..mana taknye, dia dah langgar aku punya 'judgment' daaaa..nampak RM149.00 melayang2 setiap bulan k..huhuhu..

So, ni dah 5 hari bendalah tu terpasang kat umah..kalau afiq rajin main tekan tutup button2 yang manyak tuuu aku tak tau (aku kata kt hubby..haha..biar afiq jd technician je)..punyela en suami maintain cakap bagus sebab nk call no TM free je so boleh la call mak setiap hari..kan freeee!!aku cakap boleh la kalau gitu aku call mek setia hari gaks kan...en suami cakap..oooo...itu jarang2 la k sbb kalau call hanset RM0.10 seminit..(mentang2 mak mertua aje ye..bertuaaaahhh suami aku..).

Dan yang buat aku haru biru lagi ialah kelihatan seperti kegunaannye (si unifi tu) ialah untuk mafia wars game en suami je..yang lebih..huhukk...lets see macam mana ek..

2 comments:

  1. suami awak tu mmg kaki game. jangan dibiar. nanti balik rumah potong je wayar unifi tu. biar padan muka dia.

    ReplyDelete
  2. thats why la becoz...memang sgt kaki..huhu..err aci ke main potong wayar yek, kang daku pulak kena pelempang.hahaha

    ReplyDelete