Monday, December 14, 2009

Dodoi di Dodoi

Pagi tadi dapat mesej dari suami, bunyi macam ni (forwarded sms):

"Anak aku ni baru berusia 3 bulan. Dalam masa 3 bulan ni aku dengan isteri punyala train dia supaya tdo dlm katil baby yg aku renovate sendiri. Mahal tu, tilam dan bantal pun yg latex punya. Bantal dia pun lagi mahal dari bantal aku. Tapi hari Sabtu lepas aku bawakla anak aku blk kampung jupe opah dia. Yg aku terkilan tu ada ke mak aku ajar anak aku tdo dalam buai pulak. Dah anak aku naik syok tdo dlm buai. Semalam jugak aku tpaksa beli buai letrik dan besi2nya sekali. Sia2 usaha aku dan bini selama 3 bulan ni. Katil baby pun da letak dlm stor. Last2 bantal anak aku pun aku yg pkai sendiri."

SMS ni sebenarnya dihantar oleh suami ke Radio Sinar dalam segmen "Sinar Pagi".Rasa nak gelak pulak..alahai..nak buat macam mana dah, takkan nak marah opah Sufyan pulak kan..Sebenarnya ada hikmah jugak beli buai letrik tu, aku pun boleh tido lena sikit dan boleh buat keje2 rumah dengan aman..Mudah-mudahan la. Malam tadi Sufyan dah tak mahu didodoi macam selalu, agaknya teringat2 lagi keseronokan didodoi dengan buai kat rumah opah dia. Sufyan yang menangis tak ingat2 terus aje diam dan lelap bile letak dalam buai tu..Masa tu tak tau nak describe perasaan aku..gembira kah?sedih kah? yang pasti tetiba rasa sebak bile tengok Sufyan lelap dengan cepatnya..Terharu dengan pengorbanan suami mengeluarkan wang ringgit semata-mata untuk meringankan bebanku mendodoikan Sufyan setiap malam..Semata-mata untuk membolehkan Sufyan tido dengan lena tanpa gangguan..

Sufyan hanya bangun dalam pukul 1 untuk minum susu kemudian tido semula..Bangun lagi pukul 4 pagi untuk minum susu tapi dah enggan masuk buai..Puas juga ku dodoi atas pangkuan sampaila pukul 5.40 barulah Sufyan mahu diletakkan semula ke dalam buai..Aduhai Sufyan, macam2 ragam anak ibu ni..:)

Agaknya macam mana ragam Sufyan di rumah pengasuhnya..mahukah Sufyan tido tanpa buai?Meragamkah Sufyan?Alahai kesian pulak kalau Sufyan merengek mahu diletak dalam buai.

No comments:

Post a Comment